דירות הגן שלנו - קבוצת יושפה

אין כמו בבית, אין כמו בגינה.

דירות הגן שלנו

גינה ביתית-עירונית מזמינה אותנו ליהנות ובעיקר להיזכר בדברים הפשוטים בחיים. אנחנו מבלים בה, מארחים, בבוקר שותים את הקפה הראשון ומבחינים בצמח חדש שפורח, בעץ שהתחיל לתת צל, מרגישים את עונות השנה מתחלפות ונהנים מטבע מנחם.

דירות גן נחשבות לפנינה מובחרת בפרויקטים של בניה למגורים. לרוב, זוהי דירה מרווחת עם יציאה או מספר יציאות לגינה פרטית גדולה. מתווכים ומעצבי פנים יודעים לספר שאלה הדירות המבוקשות ביותר, מסיבות מאוד מובנות – יותר שטח, יותר ירוק, יותר פרטיות. תחושה של בית פרטי מוקף גינה במחיר של דירה בבניין משותף.

Garden Apartment - Patio & Yard

Garden Apartment - Patio & Yard

Garden Apartment - Living Room

Garden Apartment - Living Room

Garden Apartment - Living Room

Garden Apartment

כל מה שאפשר לבקש מגינה בבית פרטי מצאנו בדירת גן בפרוייקט בניה למגורים של קבוצת יושפה: אזורי אירוח באוויר הפתוח, דשא, עצי פרי, ג'קוזי, מחסן ומטבח חוץ מפנק

יש עוד סיבות שהופכות את דירות הגן לאטרקטיביות: האשליה של הגדלת שטח הדירה על ידי חיבור חלל פנים הבית עם הגינה, איכות חיים משפחתית המאפשרת גן עדן לילדים ללא צורך לצאת לעיתים קרובות לגני שעשועים והכיף שבקפה או בארוחת ערב בגינה הביתית, עם מספר אורחים גדול, ללא מעמסה על החלל הביתי. אין צורך לוותר על תחביבים שונים שמלכלכים את פנים  הבית, וגם קל יותר  לגדל בעלי חיים בשל מרחב המחייה. לאנשים בעלי צורך במרחב ירוק או חיבור לטבע, דירת גן מאפשרת את חווית הגינון בהתאם לטעם האישי.

אחד הפרוייקטים היוקרתיים של דירות הגן של יושפה הוא פרוייקט סמאטס 20, בעיצובו המוקפד של האדריכל אדר סקר ממשרד האדריכלות "הפלטפורמה העירונית". דירת הגן בת 5 חדרים, 123 מ"ר, מתוכננת בקפידה וכוללת 130 מ"ר גינה באותו מפלס, הופכת אותה לנכס מיוחד מאוד. בנוסף לדירה זו 2 חניות קונבנציונליות. החוץ נכנס פנימה דרך חלונות הזזה גדולים ויוקרתיים באזור הסלון המכניס אור וצבע ירוק לבית כולו.

אזור הגינה מחולק לשני אזורי אירוח: צמוד לסלון ובחלק האחורי, לטובת משתמשים שונים או אופי אירוח שונה. אזור הסלון "נמתח" החוצה  וכך נוצר סלון חיצוני פתוח לגינה המטופחת. החומרים הנבחרים, הן לפרגולה והן למשטחי החוץ, הם חומרים יוקרתיים בעלי עמידות לטווח ארוך. שטח הגינה מתוחם ברצועת צמחייה ומייצר איזון אלגנטי בין האזור הבנוי לאזור הגינה. בהיקף הגדר נשתלו עצים ושיחים כך שתיווצר תחושת פרטיות מירבית והפרדה מן החוץ אל שטח דירת הגן.  

נפגשנו עם א' וד', זוג צעיר, שניהם עובדי הייטק שעובדים חצי שבוע מהבית, ושמענו על החיים בדירת גן של קבוצת יושפה. דירת הגן של הזוג הצעיר נרכשה כדירת 5 חדרים מרווחת ברחוב יגאל אלון בהרצליה. חדריה נמצאים במפלס אחד וקיימת יציאה מחדר המגורים לגינה, שכוללת משטח מרוצף להצבת שולחן אירוח ופינת ישיבה סלונית.

ד': "הילדים שלנו קטנים ושיקול חשוב היה לא להיות סגורים בדירה כל היום. אנחנו מזמינים חברים מהגן אלינו אחר הצהריים, הקמנו בית עץ מקסים, והילדים משחקים ומשתוללים ביחד אחר הצהריים. בשבילנו, זאת הזדמנות להוציא אותם מהמסכים".

כמו עיצוב הפנים, גם הגישה לעיצוב הגינה מותאמת אישית. הגינה יכולה להיות גדושה בצמחיה ופראית, או מודרנית יותר, 'נקייה' ומלאת מרחב. תכנון נכון יהיה אפקטיבי למשפחה ולמקום, והגינה תשמש את בני המשפחה בשעות הפנאי שלהם ולא רק.

א': "אנחנו אוהבים מדי פעם לארח בגינה. יש בריזה נעימה ושמנו מזרקה שמשמיעה פכפוך נעים של מים. כיף לראות את העצים גדלים, ובמיוחד לקטוף פירות עם הילדים בקיץ”.

בגינה של א' וד' הצמחייה כוללת משטחי דשא ועצים בלתי נשירים ושיחים בשולי הגינה, שהעצימו את הירוק שנשקף מחלונות הדירה ומשמים גם כמעין קיר הסתרה מעיני השכנים. העצים מוקמו כך שהגינה תהיה מוצלת בקיץ אבל מוארת היטב בעונת החורף. הגינה מקיפה כמעט את כל הדירה, וכך התקבל שטח גינה בעל מספר מפלסים אליהם התייחס הזוג כאזורי אירוח המאופיינים שונים. 

מעצבת הבית, נחמה קראוס, משתפת בתהליך העבודה: 

"נכנסתי לתמונה כבר בשלב של תכניות על הנייר, בתהליך קבלת ההיתר. הדירה תוכננה היטב, בהתאם לקו הקונטור שלה, שנקבע על ידי צורת המגרש. דירה בצורת ריש, שמעניקה יתרונות לתכנון. 

מכיוון שדירות גן נמוכות, על הקרקע, חשוב לבחור את כיווני שמש שיספקו אור טבעי לדירה ויאפשרו חסכון בחשמל. לכן, בשלב הזה ביקשתי מהיזם, יושפה, לפתוח בקירות החיצונים שני חלונות נוספים. למרות שהבקשה הייתה שונה מהעיצוב שקיים בתכנון בדירות בקומות הגבוהות מעל, נעניתי בחיוב, גם אם התהליך היה כרוך בהגשת תכנית שינויים לעירייה. מנגד, הלקוח הבין את חשיבות השינוי והסכים לשאת בעלויות.

כך נוצרו חלונות נוספים בחללים הציבוריים של הדירה, אחד באזור פינת האוכל ועוד חלון בקיר המסדרון שמוביל לחדרים, מה שיצר מסדרון מואר באופן טבעי.  

מהמטבח, ישנה יציאה נוספת לחצר קטנה, פינת אוכל מקסימה שכוללת שולחן עגול וכסאות, וכן עצי פרי שנשתלו במיכלים גדולים. שיתוף הפעולה של היזם עם הדיירים והמעצב הוא קריטי ולשמחתי חברת יושפה הלכה לקראתי בכל מה שהיה ניתן. היזם ומנהל העבודה באתר היו גם הם נגישים ופתוחים לבקשות ולהערות. עשינו שינויים נוספים בחלוקת הדירה ובעיצובה. השינויים היו קטנים אבל מאוד משמעותיים לקבלת עיצוב אופטימלי של הפונקציות השונות בדירה. בין היתר, הגדלנו את רוחב המטבח כדי לקבל מקסימום ארונות אחסון, משטח עבודה ארוך ודלפק אכילה מרווח.

הגדלנו גם את שירותי ההורים לקבלת משטח כיור מרווח ונוח. שינינו את מיקום הכלים הסניטרים בחדר רחצה ילדים כדי לקבל משטח כיור ארוך והגבהנו את קיר ההפרדה בין חדר המגורים למסדרון עד לתקרה ויצרנו נישה לטלוויזיה.

תכננו ריהוט מותאם בכל הדירה, שבוצע על ידי נגר לפי תכנית אדריכלית וכך יכולנו לבקש מהיזם למקם את כל נקודות החשמל לפי תכנית חשמל, תקשורת ותאורה מתאימה לריהוט. נכונותם של היזמים, אורן ושרון יושפה להיות קשובים ללקוחותיי ולאפשר את הבקשות הפכו את חווית הקניה והעיצוב לקלים יותר ואת הלקוחות שלי לשבעי רצון.

מגזין